Direktlänk till inlägg 7 juli 2007

170. Idag har jag jobbat....

Av Avataria - 7 juli 2007 19:21

och gör det i morgon också. Har plåstrat om, och mätt urinblåsor, stuckit i magar, och lår pratat med makar till döende människor, diskuterat urinvägsinfektioner, och kört massor med bil.

Jag har köpt smågodis - sex bitar av varje samt sex påsar - för kollegorna ska få sig en liten godispåse och en sommarhälsning på skrivbordet när de återkommer efter semestern nästa vecka, så det inte blir fullt så tråkigt att komma tillbaks igen...


Dessutom har jag hämtat den förlorade kalven som sommarjobbat nästan klart (förutom en vecka i augusti) och när vi kom hem hade maken redan slaktat den gödda sonen, och bjöd på tacos till middag...gottgott!

 
 
trollbunden

trollbunden

7 juli 2007 21:24

Min älskade storasyster!Har inte kollat din blogg på nåra dar.( haft mycket att göra, har nyss skrivit själv)Känner bara -faaan, om mitt eget liv vore så rikt! Jag AVUNDAS DEJ, ditt liv och ditt intellekt, ska du veta, hjärtesyster.Jag garvade nyss så att jag höll på att hosta sönder när jag läste.(precis som du brukar göra)Saknar dej, gumman! Blir faktiskt tårögd(helt ärligt, gråter) när jag tänker på att vi kommit ifrån varann. Saknar tom barndomen när jag tänker på all tid vi försakat.Jag önskar vi kunde tagit vara på mer... Förstår du vad jag menar?

http://spellboundangel0303.spaces.live.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards