Direktlänk till inlägg 20 april 2008

539. Tänk, ibland önskar jag...

Av Avataria - 20 april 2008 17:23

att jag kunde samla er bloggvänner omkring mig i ett hus, nära att nå, där vi bara kunde umgås och finnas intill varandra.


Jag skulle ha er där....


Nenne för okomplicerad närhet och tyst samvaro.

Marie för vänskap och gråt.

Katja för skratt och ilska

Klara för den djupa andligheten och kärleken till världsalltet

Fru Fundersam för den klara synens ögonblick

Filifjonkan för stillheten och ron

Helga för glädjen och skönheten

Coz för igenkännandet och skapandet

och

Ias husse för alla goda bullar, och de gemensamma åsikterna. (Och humorn)


Ni andra får också komma med, men er har jag inte riktigt samma tydliga upplevelser av :)

 
 
La famiglia

La famiglia

20 april 2008 22:12

Jaa du, Ulmus, det är väl något att drömma om. Tänk vad mycket vi skulle ha att prata om. Eller kanske inte, vi har ju kanske redan bloggat om allt. Men tanken är intressant.

Och framför allt, TACK för att jag får vara med.

http://hundblues.blogspot.com

 
Ingen bild

Dragariel

20 april 2008 22:17

Eh, hoppas du inte var ironisk i tackandet...för ironi går fram så dåligt i text.
Annars...klart du ska va med!

 
La famiglia

La famiglia

21 april 2008 07:21

Jag lovar, ingen ironi. Men jag kände när jag skrev att jag liksom balanserade på ironins kant. Men jag menade varje ord jag skrev. Fast egentligen fattas det några meningar. Det är med att man inte har något att prata om, det märker man ju när man träffar någon som man vet läser ens blogg. Varje gång man tänker säga något viktigt slås man av tanken -Det där har jag ju redan skrivit på bloggen, så det vet hon redan.

http://hundblues.blogspot.com

 
på besök

på besök

21 april 2008 08:31

Det DÄR är en jätterolig tanke som vi kanske skulle fundera lite mer på! Och TACK för att jag fick vara med också =) Har träffat en bloggvän som alltid delar tankar, hon tog tåget från Nynäshamn en dag och jag mötte upp på Centralen och vi fikade och pratade så tiden flög iväg. Fyra timmar gick på en kvart och det var en härlig upplevelse!

Massa Kärlek/
klara

http://klara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alma

1 maj 2008 12:25

*ler*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards