Alla inlägg under januari 2008

Av Avataria - 17 januari 2008 20:04

Jag är fortfarande lika trött - tom, dränerad, som i en dimma. Det gör ont överallt...huvet värker, axlarna värker, fingrarna värker, tårna värker...


Två års pluggspänning börjar släppa...

Av Avataria - 16 januari 2008 22:21

Opponens och respondens gick bra idag. Fick jättemycket beröm för vår metoddiskussion och resultatdiskussion (som jag var mamma till). Inte mycket behöver göras om - vi hade missat på få punkter. Jag är superduperjättenöjd! Det känns sagolikt - och lite tomt. Jag har ju haft det här med mej dygnet runt i två år - nu är det bara några få ändringar som ska göras, sen kan jag skicka in ansökan om examensbevis. Jag har lite separationsångest - jag stannade till för ett ögonblick innan jag lämnade Q-huset på Konradsberg idag...det kändes vemodigt.

Och ffa kändes det himla tråkigt att skiljas från min kursare som jag skrivit uppsatsen med - jag har ju haft kontinuerlig kontakt med henne också i två års tid...Får verkligen anstränga mig att bibehålla kontakten med henne, det känns viktigt. Hon är på sitt rättframma, spontana sätt en skön människa att ha att göra med.

Lite sådär sorgesamt också att inte ha en legitim anledning att åka till Hufvudstaden en gång i månaden framöver.

Men, framför allt! HERREGUD; vad det är SKÖNT att få släppa pluggångesten ett tag!


(Väl vetandes att om nåt år som kommer det att slita och dra i pluggtarmen igen. Då får det väl bli magistern i vårdpedagogik då, då...)


På två dagar nu har jag fått två stycken you-make-my-day-awards. Jag är tacksam för det, hedrad och glad. När jag är lite mindre trött och manglad ska jag tänka mer på det, och se om jag har några jag vill prisa...

Av Avataria - 15 januari 2008 23:15

mest sprudlande och uppåt. Men nu måste jag gå och lägga mig för i morgon ska åka till Hufvudstaden för att opponera och respondera.


Sen får jag söka examen :)


God natt!

Av Avataria - 15 januari 2008 15:00

Invandrare som läser SFI...det blev på basic-nivå. MYCKET basic...


Typ - öga -t


öra -t


fot -en


köns-organ -et


En väldans heterogen grupp med allt från ingen vårderfarenhet till flera års, allt från knappt nån svenska alls, till rätt begriplig och korrekt svenska...med ursprung i främre och bortre Asien, Afrika, Europa, Sydamerika...

Kommer bli en kul grupp!

Av Avataria - 15 januari 2008 10:26

Gjorde den tillsammans med en kollega. Tog upp hälsobegreppet, hälsokorset, Antonovskys KASAM.


KUL!


Och jag pladdrar för mycket. Jämt!

Av Avataria - 14 januari 2008 21:52

Då har jag första lektionerna...


Den första i vård och omsorg, enochenhalv timme på förmiddagen. Sedan tre timmar orienteringskurs i vård för sfi:are.


Spännande!

Av Avataria - 13 januari 2008 16:03

denna plusgradiga, gröna januari.


Vi tog en promenad, maken, Lillpyre å jag. Traskade iväg till ICA ett par km bort, och införskaffade middagsbröd, bakpulver och ett salladshuvud. Lillpyre har en låtsashäst som heter Lin som har hängt med i flera år. Nu hade Lin fått två kompisar också - två hästar till som båda heter Rosella. Lillpyre ville låna kameran som vi hade med oss, så då ville hon att jag skulle leda hästarna, så där gick jag på promenad, ledandes två låtsashästar, medan den tredje låtsashästen galopperade runt om oss. Lillpyre fotade, och maken gick och ägnade sig åt lite träning genom att lyfta tyngder med de små matpåsarna, köra höga knälyft, göra en silly walk osv.

Våra promenader liknar ofta detta - det är verkligen Löjliga familjen som är ute och går. Men vi har roligt!

Av Avataria - 11 januari 2008 10:18

en i sitt tycke briljant ide. De ska sätta ut glasfiberbockar på diverse ställen i stan. De gör också en ny turistfilm som ska visas på mässor och för nyinflyttade. Jag undrar bara, varför i hela fridens namn tror man att såna satsningar ska falla väl ut? För det första - jättetrist att det blir glasfiberbockar...i Drakstaden var det en bra idé - här blir det efterapning. Sen tycker jag fortfarande att man ska marknadsföra sig som en familjevänlig stad som satsar på barn och ungdom, som lägger mer resurser på skola, vård och omsorg, som satsar på studenter osv. DET skulle dra folk till stan...Tänk att marknadsföra sig som: Bockstan, familjestaden!


Eller så får de göra som Drakstaden som varje år utser Årets drake - en person som gjort sig förtjänst av särskild uppmärksamhet å stadens vägnar - och utse Årets bock. Fast det har ju inte riktigt samma klang... ;)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards