Alla inlägg den 2 januari 2008

Av Avataria - 2 januari 2008 23:13

...hos ÅSA 

Vilken svordom använder du mest? Jävlar, alldeles för ofta

Äger du en iPod? Nej, guschelåv

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 06.00

Hur många resväskor äger du? Två, en gammal utsliten å en ny fin röd

Använder du flip-flops? Nej

Var köper du dina matvaror ifrån? ICA för det mesta. Coop ibland.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? När jag ser mej själv på kort undrar jag var det är för en fet gammal hagga på bilden, så jag fotar mest.

Vilken var den senast filmen du såg? Shrek 3, ikväll

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?

Spelar ingen roll.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa då?

Jag skulle köpa en rejäl resa längre bort för mig och familjen, och sen göra det dötrista - betala alla skulder.

Har någon någonsin kallat dig lat? Jodå, mitt ex. Och han kallade mej också hora, dum i huvet, fet, ful, kossa, fitta osv...

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

Nej, enda gången jag somnat på medicin är när jag blivit sövd på operationsbordet

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?  Antagligen nåt med Pink Floyd, Nåid och kanske Black Sabbath

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?

Just nu...härregu, ska man ha koll på sånt? Pink Floyd?

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?

Ja, eftersom jag har det jobb jag har så får jag veta hemligheter. Men eftersom jag har det jobb jag har så är hemligheterna sekretessbelagda.

Vad åt du till middag senast? Kycklingfilé med matvete, tomat- och rödlökssallad och guacamole

Använder du huvtröjor? Jag har en gammal fleece som har huva. Det är allt.

Kan du vissla? Ja, och jag gör det bra. Men kan inte busvissla.

Vem var den senaste som ringde dig? Storpyre.

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Det har varit berg- och dalbana men jag vet inte om jag skulle gilla det idag. Det är nog tio år sen jag åkte...

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?

Ja, det är nog oundvikligt om man är människa

Vilket riktnummer befinner du dig i? 02---

Tittade du på tecknat när du var liten? Ja.

Hur många syskon har du? Två systrar, vad jag vet...

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Cirkus 50 butiker tror jag.

Är du blyg inför det motsatta könet? Nej, inte direkt blyg av mig alls.

Vilken film kan du alla replikerna till? Ingen numer men Amadeus låg bra till för ungefär tjugo år sedan...

Äger du några band t-shirts? Nej

När flög du senast? För sjutton år sen, drygt.

Hur många stolar står runt ditt köksbord? 5 stycken.

Läser du för skojs skull? För skojs skull? Näe, aldrig, jag läser på blodigt allvar, jag lever, andas, älskar att läsa...böcker är min livsluft, den enda jag älskar att shoppa och kunde förköpa mej på.

Pratar du några andra språk? Nära flytande engelska , lite tyska, lite franska, en del italienska och några få fraser och ord på persiska (fast jag förstår mer persiska än jag pratar).

Diskar du din egen disk? Ja, jag och diskmaskinen delar på det. Och maken emellanåt.

Har du gråtit offentligt? Eftersom läkares arbetsrum räknas som offentlig plats, och kyrkor och sånt, så javisst.

Har du en stationär dator eller en laptop? En stationär.

Försöker du alltid att lära dig nya saker? Ja, kunskap är en annan av mina laster. Jag är född vetgirig, nyfiken och kunskapstörstande.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Nej tycker jag inte, varför skulle han göra det om jag har egna pengar?

Vill du just nu göra några tatueringar eller piecingar? Ja, en tatuering skulle jag vilja ha, faktiskt. En röd liten drake på axeln.

Kan du kasta macka? Ja, kan inte alla det?

Har du någonsin varit på Jamaica? Nej.

Vad har du med dig in på bion? Som regel maken. En flaska vatten ibland.

Vem var din favoritlärare och varför? MIn gamla franska- och dramatiklärare. Underbar, melodramatisk person, med stort hjärta ovh värme.

Har du dejtat någon av en annan religion? Inte dejtat. Men levt ihop med i nio år och fått ett barn med.

Vad har du för väder? Mörkt.

Har du en favoritblogg? Flera stycken som jag läser varje dag.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Franska och dramatik (se ovan om läraren

Gillar du att flyga? Nej. What goes up must come down.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Humor och ärlighet.

När sov du senast på golvet? Det är länge sen det...

Vilken är din favoritdrink? Freddy Fudgepacker

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Sex är ett minimum.

Är dina dagar fullbokade och stressade?  Ofta, ja

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

Nej inte ofta, men det hände...

Vilken är din favoritfrukt? Just nu tror jag det är apelsiner.

Hur gammal blir du nästa födelsedag? 43

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Ja, det händer

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Oja. Mycket. Fast inte i bloggen.

Tror du på liv på andra planeter? I form av prioner och bakterier, ja.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Som regel är det nån huvudlös politiker.

Tror du att Gud är man eller kvinna? Nej, gud har inget kön.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

Som regel är det ungefär lika...

Vad var det senaste du åt? En toast med löjrom, creme fraiche, lite hackad rödlök, en avocadohalva och en skärva västerbottenost. Rester från gårdagsmiddan...

Hur valde dina föräldrar ditt namn? När jag föddes fanns en låt med mitt namn som mamma tyckte mycket om.

Gillar du senap? Ja, JOhnnys.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Jaja, det går över...

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Ja, kanske...men jag har en sjujävla svindel, och rädd att om jag började kasta mej ut från höga höjder så skulle jag aldrig kunna sluta...

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Geraldine Grainger, den där tjocka kvinnliga prästen i en engelsk komediserie.

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?

Nej.

Tycker du om att krama folk? MJae jag är inte så kramig...mina ungar och maken visst...

Skulle du säga att du är trendig? Nej, jag är tidlös.

Äger du en digitalkamera? Ja.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?  Ingen aning!

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Ja.

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? "Nu vill jag sjunga dig milda sånger". Och som jag grät...

Vad är du allergisk mot? Huvudlösa politiker.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej. Jag är övertygad om att människan som biologisk varelse alltid ägnat sig åt animalisk föda - vår anatomi talar för det.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Mikael.

Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?

Alla som har lust att svara !

Av Avataria - 2 januari 2008 23:04

i lekväg här i familjen är "hänga gubben". Jag visade leken för Lillpyre härom dagen, hon begrep på fem sekunder hur det går till och nu älskar hon att göra det. Det senaste ordet hon klämde till med idag var "TVETMASHIN", som hon kom på efter att maken först klämt tlll med "diskmaskin".


Stavningen är väl sisådär än så länge, men säg den femåring som kan stava rätt på tvättmaskin... :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards