Direktlänk till inlägg 11 januari 2008

453. Bockstan har fått...

Av Avataria - 11 januari 2008 10:18

en i sitt tycke briljant ide. De ska sätta ut glasfiberbockar på diverse ställen i stan. De gör också en ny turistfilm som ska visas på mässor och för nyinflyttade. Jag undrar bara, varför i hela fridens namn tror man att såna satsningar ska falla väl ut? För det första - jättetrist att det blir glasfiberbockar...i Drakstaden var det en bra idé - här blir det efterapning. Sen tycker jag fortfarande att man ska marknadsföra sig som en familjevänlig stad som satsar på barn och ungdom, som lägger mer resurser på skola, vård och omsorg, som satsar på studenter osv. DET skulle dra folk till stan...Tänk att marknadsföra sig som: Bockstan, familjestaden!


Eller så får de göra som Drakstaden som varje år utser Årets drake - en person som gjort sig förtjänst av särskild uppmärksamhet å stadens vägnar - och utse Årets bock. Fast det har ju inte riktigt samma klang... ;)


 
 
coz

coz

12 januari 2008 06:47

Årets drake?
Är det du det?
Var inte så djäkla irriterande ordentlig.
Du beöver faktiskt inte glänsa.
Vi känner dig ju.
Ge ideerna en chans!
Du kommer inte att "loosa ditt fejs" för det.
Kritik är du bra på men motsatsen?
Lilla lilla förvirrade kvinna.
Tat lungt!
coz
"Just anothet brick in the wall"

http://fader-coz.bloggagratis.se

 
helga gapflabbar

helga gapflabbar

12 januari 2008 11:27

Årets bock :) Gud så kul!!! Annars tycker jag det är så fint med drakarna i Sundsvall så varför inte bockar hos er!! I Visby har man betongbaggar... Ha en fin lördag!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dragariel

12 januari 2008 16:03

Åh, Coz - vad har hänt? Vadan denna totala dissning av din medmänniska?
Jag drömmer om ett mänskligt samhälle - inte ett samhälle som tycker glasfiberbockar och turistfilmer är en bättre idé än barn som slipper komma hem till supande föräldrar och städa upp deras spyor, inte våga komma hem med kompisar för man inte vet om mamma är full eller påtänd...

Tro inte att jag är förvirrad - inte ett dugg. Jag vet exakt vad mitt liv medfört, hur det format mig, vad jag vill och vad jag tror på. Vet du?

 
Ingen bild

Filifjonkan fnissar

13 januari 2008 08:58

God söndag på sig.
Jaha glasfiberbock sa du,, kollade bilden jag tyckte den var söt ju men visst det är härmningar men allt härmas ju numera ibland för mycket kall bara in nämna vissa tvprogram ...så men bra att folk tycke olika om saker skapar lite rörelse i samhället..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards