Alla inlägg under januari 2008

Av Avataria - 25 januari 2008 11:48

jobba med undervisning, planering osv är som att flyga som en örn, med utbredda vingar, och vinden susande i öronen.


Att sitta i rådgivning är att vara fjättrad.

Av Avataria - 24 januari 2008 10:49

Räkningarna betalda.


Jag borde inte ha räkningsångest nuförtiden, när jag faktiskt alltid har pengar kvar i slutet av månaden. Men ångesten från den tid då man insåg att man bara kunde äta i 3 veckor innan pengarna var slut sitter ständigt i.

Av Avataria - 22 januari 2008 21:14

Ännu ett par dagar på skolan. Psykologin uppstartad igår, hade min orienteringskurs i vård idag.

Det är så roligt! Jag känner mig så hemma i klassrummet, det lixom bara har klickat på plats. ALLT är kul...tom lektionsplanering, inläsning av litteraturen...allting. Tiden flyger på dagarna, och jag har störtkul!


Det är som att vara nykär.

Av Avataria - 20 januari 2008 22:44

Har just mailat in slutversionen av uppsatsen till examinatorn. Så får vi se vad han tycker...

Av Avataria - 20 januari 2008 10:06

En skön helg, om än inte så lång (kommer ha väldigt lite långlediga helger nu under vårterminen). Vi gjorde inte många knop igår, förutom simskolestart efter jullovet. Däremot hade Lillpyre kompis här hela dagen - efter simskolan fick vi med oss en liten tjej därifrån - tre dagar äldre än Lillpyre kom vi på - och de lekte i några timmar, åt pannkaka och kokosbollar, och var ute och skitade ner sig. När hon blivit hämtad gick det en liten stund, sen kom en flicka som bor här på gården och ringde på. Hon var här och lekte några timmar till. Sen var Lillpyre helt nöjd med att ta det lugnt. Det är roligt för henne att få ha kompisar hemma, för hon har inga kompisar här på gården (förutom den här lilla flickan som ringde på, då, och hon är ofta bortrest då familjen kommer från Finland). De barn som bor här går alla på samma dagis, förutom Lillpyre, och då blir hon oftast exkluderad från lekarna, hon får helt enkelt inte vara med. Tråkigt, minsann. Fast Lillpyre tycks inte bry sig, och då lägger inte heller vi nån vikt vid det.


Det har i alla fall varit frost inatt, så svampletarutflykten vi pratade om igår får nog vara. Vi har ju haft plusgrader i flera veckor, tjälen är helt borta, så det borde gå att hitta kantareller. Men har det varit frost inatt är de nog borta nu.

Det får bli en dag med städning, tvätt och matlagning. Jag måste jobba med uppsatskorrektionerna (som är nästan färdiga) så vi får maila in uppsatsen till examinatorn, och så måste jag planera psykologilektion i morgon.

Av Avataria - 18 januari 2008 14:14

min nya tjänstelegitimation. De hade utlämning på jobbet i onsdags, men då var ju jag i Stockholm, så då kunde inte jag...


Det är alltid en fasa att se sig själv på såna kort. Det som jag hämtade nu uppvisar en paddliknande varelse som liknar ett mellanting mellan min farmor och  min mamma...deras sämsta drag då. Fast blicken är pigg och glad!


Inte vackert, ändå.. :)


Men hysteriskt roligt!

Av Avataria - 18 januari 2008 11:43

om inte mina småleder är lite inflammerade. De stramar och värker, är varma och lite svullna...Känns inte så där jätteskönt.

Det är både alla finger leder, tumbas-leden, handlederna och tårnas leder. Och käklederna känns också svullna och ömma. Plus armbågarna och axlarna. Och knäna. Det enda som inte gör ont är höftlederna, idag.

Av Avataria - 18 januari 2008 08:37

På lördag den 19:e januari kl 11.30 samlas alla som vill protestera mot nedläggningen av Gävle Beroendecenter på Södermalmstorg. Kl 12.00 avgår demonstrationståget.


Finns du i närheten, delta!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards