Direktlänk till inlägg 27 december 2007

434. Måste bara kräkas ur mig lite...

Av Avataria - 27 december 2007 20:22

Jag blev utskälld av en rabiat människa idag, strax innan kl 5. H*n kom farande som ett jehu - krävde att omedelbart få ett recept som man beställt på morgonen innan vårt lokala apotek skulle stänga kl 5. Vi utlovar aldrig några recept en och samma dag, utan tidigast på eftermiddagen dagen därpå. Man kan förvänta sig att vuxna människor ska kunna ha sån koll på sina viktiga mediciner att man har vett att begära receptförnyelse i god tid, eller hur?

I alla fall, den här rabiata människan stod bakom ryggen på mig och skällde när jag var inne hos doktorn och pratade med honom om det här receptet. När jag kom ut igen tittade h*n på dörren och klämde i med: "Ja, när man ser namnet på dörren fattar man väl vad som hänt. Han vet väl inte vad han ska göra, förstås". Jag svarade bara med att doktorn har varit jourdoktor på eftermiddan, har haft flera akuta patienter så han har inte hunnit med recepten. Han kommer att få jobba över. Jag kan inte göra mer nu."

Personen staplade iväg längs korridoren och gastade: "Ska det verkligen vara på det här viset va? Men det är klart - det är inte ett enda jävla svenskt namn på nån dörr" Jag gastade efter personen: "Ja, jag är svensk så det skvätter om det, bara så du vet". Det kom fler okvädingsord från den här rabiata människan om hur jävla illa det är inom vården, att vi bara har två läkare och att det är väl förjävligt...

Och jag är fortfarande lika arg fast det gått snart fyra timmar.

Såna gånger önskar jag att man inte vore så jävla flat, utan att man kunde komma på nån riktigt dräpande kommentar att klämma i med....när jag helst av allt skulle vilja ge personen ifråga en riktigt snyting. Men, alla de där dräpande kommentarerna kommer först efteråt...Som tex att klämma till med "Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus" när personen menar att utlänningar är korkade osv...

Jag lyckas nästan alltid låta sånt skit rinna av mig. Men den här ********* ******* blev bara för mycket! Naturligtvis skrev doktorn ut de önskade recepten, utan knot. Det blev bara så pass sent att personen fick åka till ett annat apotek som hade öppet längre, men så kan det ju vara ibland...

Jag menar - nog måste man prioritera akut sjuka patienter över såna som inte kan hålla koll på sina recept, eller?

Det gör ont i mej när en sån människa ska få lov att ösa sin skit över människor som inte förtjänar det - jag menar - jag kan ta det - jag blir bara förbannad. Men jag tänker tex på vår receptionist som kommer från främre Orienten och är beslöjad - hur mycket skit fick hon ta, oförskyllt?


Sen måste jag väl tillägga att det inte skulle falla mig in att bemöta såna personer med annat än ett konstaterande av faktum - "Si och så ligger det till. Jag har gjort vad jag kan. Regelverket är såhär blablabla"...att bemöta det hela  med ilska eller liknande aggression vore oprofessionellt och skulle inte leda till något alls. Därför är jag kort i tonen, men korrekt. Fast, jag kokar inombords.


Jävla människa!


 
 
Ewa

Ewa

27 december 2007 21:29

Att komma på de bra svaren efteråt är jag alltför bekant med....

Jag kan förstå personens ilska, men jag kan inte förstå att man kan strunta så fullständigt i vanligt hyfs! Man vinner absolut ingenting på den sortens uppförande.

http://fundringar

 
Ingen bild

Fru Fundersam

28 december 2007 00:59

PUST!
Mycket ska man höra ...
Och inte får man skrika heller.
Fast ibland kanske det skulle hjälpa att bara vråla rakt ut, så att eländet gick sin väg ...
(:-)

 
Åsa

Åsa

28 december 2007 10:07

Vissa människor är ju bara inte riktigt kloka!
Ingen förståelse eller sympati alls.
Dessa möter man då och då och precis som du önskar jag att man hade lite bra svaren super snabbt.

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards