Direktlänk till inlägg 25 juli 2007

191. Undrar ibland nuförtiden...

Av Avataria - 25 juli 2007 16:28

om jag är så gammal att jag börjar bli överkänslig för kritik, för att bli bossad omkring eller så. Tyckte det var jobbigt att bli pekad runt av svärmor - hon mer och mer pekar med hela armen - "Idag ska du diska", "Ni får åka till skogen idag", "Åk till Foppastan idag" osv....

 Det blev fyra dagar där och när svärisarna tog bilen för att åka hem till Strömmingsstan så blev friden total.


Och mammas karl kunde man bara kräkas på - han var inte hemma när vi kom i fredags, så vi fick ett par lugna dagar med mamma. Sent på söndag kväll kom han hem från spritköps- och travresa, gick raka spåret i säng. Det första han gör på måndag morgon är att med anklagande ljusblå grisögon glo på mej, och vid frukostbordet hojta: "Hörrudu, ni kan faan inte skära ost nån av er! Ingen i din familj kan skära ost - ni gör skidbacke av osten allihop. Lär er skära ost för fan!"

*Jatack, vad roligt att se dej också, det var länge sedan* Och det var i princip det enda han sa till oss på hela tiden. I övrigt gjorde han som vanligt, vrålade åt mamma om än det ena, än det andra...Han hade också köpt vin/likör etc åt min syster och hennes sambo utan att de beställt. De ville inte ha allt han köpt, så då sa jag att om de inte visst nån annan som ville ha den kunde jag ta den...och då blev han sur och sa att han minsann inte kunde fara land och rike runt och kånka på sprit åt mej, och han hade minsann köpt en ölkarta åt oss förra gången de åkte. Okej, okej sa jag. När vi skulle åka sa mamma att han sagt att vi visst fick ta den där likörflaskan. Men, jag tackade nej.


Och jag börjar känna att jag aldrig mer vill åka dit. Jag kan åka dit och dricka kaffe eller äta middag, men jag vill inte bo hos dem mer när vi är ute och reser. Det räcker - han har kört över mig nog genom åren. Det räcker.

 
 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

25 juli 2007 17:48

I går var det så roligt att läsa din berättelse. I dag blir jag ledsen för din skull.Jag kan inte säga mkt om det men jag tänker på att du har ju en underbar man och barn som kan få dig glad! Hoppas mina ord och en kram gör det bättre i sinnet för dig och sen kommer det fler bloggarvänner som känner för dig! Kram på dig!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan vaken

26 juli 2007 05:33

Godmorgon på dig! Ja det där lät inte trevligt alls undrar om du inte skulle ha det roligare utan att fara dit sånt där gör en både arg förbannad och ledsen De är dumma den saken är klar: Morr,starkt av dig att du inte skällde ner dem efter noter. De borde vara glada att du åker dit och hälsar på dem i stället. Men är sprit inblandat(gubben) så är det hopplöst. Spriten förstör så mycket så det är förfärligt och ändå finns den i överflöd.Ha nu en skön semester och Bestäm själv din dag Skickar en cyberkram till dig och morska upp dig nu!

 
Anders Medelålders

Anders Medelålders

26 juli 2007 07:09

Ja du, Avataria. Ta en paus kan vara det rätta när det gäller vissa människor. Kul att du är tillbaka i alla fall!

http://ysse.bloggagratis.se

 
Trollbunden

Trollbunden

26 juli 2007 07:40

Den där jäveln e ju inte riktig i skallen! men d vet ju oxå alla. Idiot. Ja, jag drar mej för att åka till mamma överhuvudtaget. Han gör varje vistelse där en pina för mej med. Sitter i soffan " som en pascha" för att citera honom själv. Blockerar tv:n, sur och tyst hela tiden. förutom då när han gapar på mamma. Fattar inte hur fan hon står ut! Vet inte ens om ja vill åka upp n hon fyller 60. så jävla tråkigt! Bra att du inte tog likörflaskan. Den jäveln borde krypa för att du skulle ta emot den. Stå på dej! kram

http://spellboundangel0303.spaces.live.com

 
Ingen bild

Jenny

26 juli 2007 12:03

Ja fy alltså.. Det måste vara nått stort fel på honom, beter sig som en barnunge! Så tråkigt att ni ska känna att ni inte vill komma hit. Har ni sagt det till mamma? Sla kolla lägenheten iallafall. Synd att vi inte har större annars hade ni kunnat bo här. Men förhoppningsvis blir det sommarstuga framöver så då är ni välkommna att bo där :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards