Direktlänk till inlägg 13 december 2007

403. Latkvinnsgöra...

Av Avataria - 13 december 2007 21:45

är det att ta sina gamla texter och lägga ut dem igen. Men många av dem säger mycket...


Min längtan står till ordens bemästrande

Till förmågan att få orden och språket

att sjunga mina sånger

 

Att förmedla den Kärlek jag känner

till mina barn, barn av mitt blod, av mitt kött,

med mina drag, goda såväl som mindre goda - mina barn av snö och eld, mina barn av kärlek och tillit

 

Den passion jag upplever för den man jag valt

till livskamrat, den upphöjde,

som med mig delar glädje och sorg, bröd och vin,

som ger mig sina innersta tankar, sin yttersta omsorg

och som är min första tanke för dagen, och min sista

 

Min kärlek till den kvinna som födde mig, som bar mig i sitt inre

som gjorde min bild till sin

och som älskade, dyrkade 

tills livet skilde oss åt, gjorde min nacke styvare

än nånsin hennes

 

Den kärlek jag hyser för mina Systrar

som med mig delade ljuvt och lett

som jag skrattat med

och gråtit med

och vakat i långa barnanätter

för att skydda mot ondska och

människors oförstånd

 

Min kärlek till Människan som varelse på gott och ont

För all den skönhet hon är mäktig,

trots allt hat och all död hon förmår

 

Men mina ord är små, enkla och doftar endast av

skrivarens billiga bläck eller

arbetsrummets skuggade vrår och dammiga papper

och blir varken stora, bevingade eller ens lästa...

 

Men de finns hos mig, sjunger mitt livs sång - så oändligt stor och ändå så vanlig...som din och som alla andras....



 
 
coz

coz

14 december 2007 07:37

Du är verkligen jordbunden.
coz

http://fader-coz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dragariel

14 december 2007 08:49

Jag vet inte hur jag ska tolka din kommentar, om du avser den positiv eller negativ. I alla händelser så är det givet att man är jordbunden när man har barn. Det är här och nu jag lever mitt liv (detta) och har jag skaffat barn så har jag också förbundit mig för livet. Det är ett ansvar som går utanpå allt annat.

Sedan är det också så att bara för att man är jordbunden innebär det inte att man inte äger även andra dimensioner. Det vet du.

/D

 
coz

coz

14 december 2007 09:11

Trodde inte jag behövde skriva att det var en komplimang.
(Själv flyger jag bara nuförtiden och jag har djäkligt svårt att landa.)
(Utan med någon form av artificiell stimulantsia,inte ens Nicotinell.)
I am totally clean,som alltid.
Absolutist.
Hare!
coz

http://fader-coz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards