Direktlänk till inlägg 14 augusti 2007

206. En liten bloggpaus på en vecka...

Av Avataria - 14 augusti 2007 09:09

har jag haft nu.  En kort rekapitulation följer:


Måndag förra veckan bestämde vi oss hastigt och lustigt för att åka till Stora Rövarberget. Vi skulle ändå tillbringa ett par dagar i Staden Mellan Bergen, för min mamma fyllde sextio i lördags. Så, vi satte oss i bilen och drog iväg norrut, hämtade upp Svärmor i Staden Mellan Bergen där hon besökt sin syster, och fortsatta norröver. Framme var vi vid 23-tiden, så det var bara att hoppa i säng när vi kom fram. Storpyre fick vara ensam hemma för första gången - från måndag till torsdag. Det gick jättebra, hon hade skött sig exemplariskt, här var så städat och rent när vi kom hem igår.

Tisdagen tillbringade maken i skogen, precis som onsdagen, torsdagen och fredagen. För min del blev tisdagen en liten tripp till en by norrom Rövarberget där vi gick på ICA och på loppis. Onsdagen plockade jag körsbär och röda vinbär, torsdagen gick åt till mera rödvinbärsplockning och sedan röda-krusbärsplockning. Fredagen tillbringades i hallonskogen. På lördagsmorgonen sedan åkte vi tillbaks till Staden Mellan Bergen, där vi checkade in på vårt hotell, för att sedan bege oss iväg till stadsdelen där vi skulle sextioårsfesta. Det blev ett trevligt kalas, där det fanns allehanda trevliga människor. Den äldsta festdeltagaren är åttio, den yngste ett. Klockan blev mycket innan vi kom iväg därifrån, med en taxi som aldrig kom osv (har mailat taxibolaget med ettriga klagomål). Söndagen blev en stillsam dag, åkte en sväng till en närliggande shoppingstad, där maken klämde till på två par ecco-skor, och jag köpte lite uppladdningsbara batteriier till digitalkameran. Gårdagen tillbringades i bil. Idag är det meningen att jag ska skriva uppsats, men jag har inte pratat med min kursare, så det blir nog inte mycket skrivet. Jag är TRÖTT idag! Sov som en kratta hela förra veckan, för jag så oförskämt pigg!

 
 
coz

coz

14 augusti 2007 14:03

Hej!Kul att ni haft kul.
Du kan se några örhängen
som jag gjort på bloggen
om du vill.
Ha det fortsatt bra!
Coz

http://juhani-juoppo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Avataria

14 augusti 2007 18:44

Åh, äntligen på svenska! Du vet vad jag har slitit med det finska lexikonet på nätet!

 
coz

coz

15 augusti 2007 06:25

Slit no moore!
För de flesta är finskan rena grekiskan!
Nu blir det andra kakor av.
(Rumänska kanske?)
coz

http://juhani-juoppo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards