Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av Avataria - 14 augusti 2007 22:49

av en gammal vän - med betoning på gammal som i föredetta. Numer räknas personen till bekanta snarare än vänner. Vi lärde känna varandra för femton år sedan, och umgicks mer eller mindre flitigt under åtta år. Successivt har vi förlorat kontakten sedan jag flyttade till Bockstan, mycket beroende på att jag varit dålig på att höra av mig, förstås. Mycket har också hängt i att personen i fråga har haft en förmåga att varje gång vi pratats vid så har det handlat om pengar, status osv - något som inte intresserar mig det minsta. Det har varit: nu har vi köpt hus, vi har renoverat för si och så mycket, vi har köpt ny bil, som kostar si och så mycket, vi har rest på semester hit och dit osv. Personens äkta hälft fick ett jobb - ett vanligt svenssonjobb, men tilldelades av den personen en titel som i sig sa allt om denna människas titelsjuka. Jag har inte orkat med att lyssna - det känns kymigt, nästan obehagligt att prata med personen numer.


Det känns tråkigt, dock, att man liksom tappar bort varandra med åren, att vänskap där man pratar om känslor, om drömmar och önskningar går över i något slags representationssamtal, där man diskuterar ekonomiska meriter.

Jag kommer nog aldrig att känna mig "bra nog" i den personens ögon...

Så, det är väl lika bra att det är så ytligt som det är - jag har inte längre nån energi att lägga på människor som inte är intresserade av MEJ, utan av vad jag gör, tjänar, äger...

Av Avataria - 14 augusti 2007 09:09

har jag haft nu.  En kort rekapitulation följer:


Måndag förra veckan bestämde vi oss hastigt och lustigt för att åka till Stora Rövarberget. Vi skulle ändå tillbringa ett par dagar i Staden Mellan Bergen, för min mamma fyllde sextio i lördags. Så, vi satte oss i bilen och drog iväg norrut, hämtade upp Svärmor i Staden Mellan Bergen där hon besökt sin syster, och fortsatta norröver. Framme var vi vid 23-tiden, så det var bara att hoppa i säng när vi kom fram. Storpyre fick vara ensam hemma för första gången - från måndag till torsdag. Det gick jättebra, hon hade skött sig exemplariskt, här var så städat och rent när vi kom hem igår.

Tisdagen tillbringade maken i skogen, precis som onsdagen, torsdagen och fredagen. För min del blev tisdagen en liten tripp till en by norrom Rövarberget där vi gick på ICA och på loppis. Onsdagen plockade jag körsbär och röda vinbär, torsdagen gick åt till mera rödvinbärsplockning och sedan röda-krusbärsplockning. Fredagen tillbringades i hallonskogen. På lördagsmorgonen sedan åkte vi tillbaks till Staden Mellan Bergen, där vi checkade in på vårt hotell, för att sedan bege oss iväg till stadsdelen där vi skulle sextioårsfesta. Det blev ett trevligt kalas, där det fanns allehanda trevliga människor. Den äldsta festdeltagaren är åttio, den yngste ett. Klockan blev mycket innan vi kom iväg därifrån, med en taxi som aldrig kom osv (har mailat taxibolaget med ettriga klagomål). Söndagen blev en stillsam dag, åkte en sväng till en närliggande shoppingstad, där maken klämde till på två par ecco-skor, och jag köpte lite uppladdningsbara batteriier till digitalkameran. Gårdagen tillbringades i bil. Idag är det meningen att jag ska skriva uppsats, men jag har inte pratat med min kursare, så det blir nog inte mycket skrivet. Jag är TRÖTT idag! Sov som en kratta hela förra veckan, för jag så oförskämt pigg!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards