Direktlänk till inlägg 27 augusti 2007

227. Tänk vad jag tycker....

Av Avataria - 27 augusti 2007 14:31

att detta är trösterikt: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=685023


Att veta att alla våra bekymmer, all oro, allt våld, alla krig, all miljöförstöring etc egentligen bara är oväsentligheter, damm i evighetens hörn...Att spåren vi sätter inte är irreparabla, även om det skulle vara på bekostnad av vår art.

Detta leder tankarna osökt till huruvida man har önskemål om vad som ske med en efter att man lämnat kroppen. Jag har funderat länge, många år, diskutera och pratat med mina anhöriga.

Min känsla för detta är att jag vill brännas och strös i skogen, eller i ett rinnande vatten, Ljungan tror jag. Eller skogarna kring Staden Mellan Bergen. Eller i havet. Jag vill inte att mina döttrar ska ha en gravplats som blir ett tvång, en belastning. Jag kommer för alltid att finnas hos dem, i dem - det spår jag satt hos dem är outplånligt. Jag finns i deras ansiktsdrag, i deras rörelser, i blodet som upprätthåller livskraften. Den kärlek jag känner för dem finns i deras hjärtan, i deras själar - jag hoppas att de kommer att kunna ta fram den närhelst de behöver även när jag är borta...(vilket förhoppningsvis inte sker än på fyrtio år).

Jag vill återgå till naturen, till vindarna, till det strömmande vattnet...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards