Direktlänk till inlägg 1 augusti 2007

200. Det känns som om universum hojtat åt mig...

Av Avataria - 1 augusti 2007 09:02

just nu, BROOOOOOOMSAAAAAA!


Jag har ohyggligt ont i foten, efter Stockholmsresan i helgen. Min inflammerade hälsena protesterar vilt, liksom min högerfotled som jag stukade för nån månad sedan. Igår kväll skulle vi bädda rent i sängarna, jag stoppade in fötterna en bit under sängen, böjde mej framåt och kände en spjutspetssmärta i stortån. Backade, drog snabbt ut foten från under sängen och insåg till min förskräckelse att en sladd hängde fast under min stortå...begrep genast att en av makens spikar som han spikar fast alla sladdar trängt in i stortån. Jag kunde ju inte gå och lägga mig med en spik i stortån så det var bara att dra ut den...

Och döm om min förvåning när blodet bara pumpade ut, från OVANSIDAN av stortån - den jäkla spiken hade gått rakt igenom! Visar på bilden av Lillpyres skitiga fötter nedan vart den gick ut - vid gröna pricken, från mitt under tån.  Den missade benet, och leden, tackålov...Så nu måste jag bromsa!

 
 
Ingen bild

Filifjonkan

3 augusti 2007 09:56

ajajaj vad det gör ont det där då urk,,sån otur! Rena franska revolutionen...men du du fin inflammerade hälsena skall du inte gå på helst. Den blir alldeles slattrig och du kan bli låghalt sen spricker skinnet upp bara och varet rinner vet det av erfarenhet, Kryckor får man o om man är sådan inflammerad nere på vårdcentralen samt tömning medelst stor hästspruta det dras ur..liksom så håll dig lugn kära Avatari inte springa runt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards