Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

697. Lillpyret är fortfarande sjuk...

Av Avataria - 5 februari 2009 21:02

...har fortfarande mellan 38° och 39°, varje dag. Var till doktorn igår och fick penicilin utskrivet, att hämta ut om febern inte lägger sig snart. Om den inte gått ner i morgon, så hämtar  vi ut den, så får hon börja...

Men nån Mollipect bryr vi oss inte om - slemlösande hostmedicin är bland det mest meningslösa kemikalier som finns att stoppa i sig...Det funkar lika bra att dricka lite extra vatten...


Pågår diskussioner på jobbet om vart vårens lilla studietripp kan tänkas bli - diskussioner om Gotland är aktuella, och det vore ju trevligt! Bara man hittar nåt trevligt att göra där också. De har visst ett väldigt bra SärVux där, som vore intressant att besöka....frågan är hur deras KomVux är.

 
 
Nini

Nini

7 februari 2009 16:17

Jag blev så nyfiken!
Jag hittade hit via Ewas (fundringars) blogg och ser att du skriver om särvux och komvux!
Jag är syvare och har jobbat med vux sedan 2003. Varit arbetslös ett tag (är eg. ff) men går nu in och jobbar på ett lärcentra 1 dag i veckan.
Vad gör du? *nyfiken*

http://nini.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dragariel

7 februari 2009 20:12

Tack för besöket! Jag är vårdlärare (distriktssköterska i botten) på en kommunal vuxenutbildning, sen ett år tillbaks. Än så länge på vikariat, men hoppas på tjänst så småningom, förstås!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards