Direktlänk till inlägg 9 juni 2008

589. Klaga-inlägg...

Av Avataria - 9 juni 2008 22:18

Ujujuj, jag har så ont i ryggen. Värre än vanligt, det molar och gnor på i ryggen så jag vill mest bara kräkas. Tänkte just att jag varit ovanligt bra i ryggen på sistone. Hämtade ut en förpackning Alvedon forte i januari och det var bara en enda karta tagen ur förpackningen, vilket är bra för att vara jag, för jag brukar i långa perioder äta Alvedon varje morgon för att komma igång. Jag är ju ofta stel och har ont när jag vaknar, men inte ens det har jag haft. Jag gissar att mina ryggbesvär är ett uttryck för min psoriasisartrit som i mitt fall mycket långsamt pajjar mina leder.

De leder jag har som är påverkade idag är samtliga tåleder, tumlederna, vissa av fingrarna, käklederna, den ena acromioclavicularleden, samt alla småleder i ländryggen.


Det finns inga vägar att gå för att bli bättre, försämringen är obönhörlig. Men i mitt fall går den långsamt och påverkar inte min livskvalitet i nån nämnvärd grad - för min del handlar det om hur jag mentalt kan handskas med smärta. Och, eftersom jag nu haft smärtor i kroppen i omkring tjugo år, så börjar jag bli van...


Sådärja. Nu har jag klagat och gnällt lite. Nu ska jag tala om hur himla skönt det är med det varma vädret, eftersom allt då gör lite mindre ont, jag blir mjukare och smidigare och rör mig bättre.

Och dessutom är det otroligt grönt och vackert ute, och imorgon jobbar jag min sista dag innan semestern.

 
 
Ingen bild

Jenny

10 juni 2008 08:56

Usch inge kul med ont i ryggen :(
Skönt med semester! Ska du vara ledig 4 veckor? Vad har ni för planer på semestern?
Ja man ska kanske kolla upp det där med E4:an också. Kram

 
Ingen bild

Dragariel

10 juni 2008 12:45

Hej vännen!

Ja, jag är ledig i fyra veckor. Vi åker väl antagligen norrut i nästa vecka - nån dag för midsommar skulle jag tro. Så kanske vi hinner ses då!

 
Ingen bild

Jenny

10 juni 2008 14:54

Ja det måste vi göra!
Med Noah hade jag datum 2 juli, nu har jag datum 1 juli :) Hoppas du har rätt, att den kommer snaaaart!

 
klara

klara

11 juni 2008 22:42

Godkväll Kära Dragariel! Oj va länge sen det känns, tittar in för att önska dig en skön sommar med vila för din rygg! Jag har massor med jobb i mitt projekt ända fram till 8 september och kommer inte att ha någon tid för bloggen. Efter nästan 1000 inlägg närmar sig avskedet till den här roliga delen av verkligheten... Flyttar ut till landet i slutet av juni för att skriva 2 månader och semestern kommer senare i höst. Det blir trevlig vila när allt är färdigt!

TACK för allt du delat i de här rummen!
Ta hand om dig och familjen och njut så mycket du orkar =)
Massa Kärlek/
klara

http://klara.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards