Alla inlägg den 9 juni 2008

Av Avataria - 9 juni 2008 22:18

Ujujuj, jag har så ont i ryggen. Värre än vanligt, det molar och gnor på i ryggen så jag vill mest bara kräkas. Tänkte just att jag varit ovanligt bra i ryggen på sistone. Hämtade ut en förpackning Alvedon forte i januari och det var bara en enda karta tagen ur förpackningen, vilket är bra för att vara jag, för jag brukar i långa perioder äta Alvedon varje morgon för att komma igång. Jag är ju ofta stel och har ont när jag vaknar, men inte ens det har jag haft. Jag gissar att mina ryggbesvär är ett uttryck för min psoriasisartrit som i mitt fall mycket långsamt pajjar mina leder.

De leder jag har som är påverkade idag är samtliga tåleder, tumlederna, vissa av fingrarna, käklederna, den ena acromioclavicularleden, samt alla småleder i ländryggen.


Det finns inga vägar att gå för att bli bättre, försämringen är obönhörlig. Men i mitt fall går den långsamt och påverkar inte min livskvalitet i nån nämnvärd grad - för min del handlar det om hur jag mentalt kan handskas med smärta. Och, eftersom jag nu haft smärtor i kroppen i omkring tjugo år, så börjar jag bli van...


Sådärja. Nu har jag klagat och gnällt lite. Nu ska jag tala om hur himla skönt det är med det varma vädret, eftersom allt då gör lite mindre ont, jag blir mjukare och smidigare och rör mig bättre.

Och dessutom är det otroligt grönt och vackert ute, och imorgon jobbar jag min sista dag innan semestern.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards