Direktlänk till inlägg 25 maj 2008

576. Vi diskuterar just nu...

Av Avataria - 25 maj 2008 21:04

en utlandsresa (den första på arton år) till höstlovet...


Men, vart ska man åka på höstlovet?


Det mesta kring medelhavet är väl stängt?


Tipsa mej!

 
 
Ingen bild

Jenny

26 maj 2008 11:13

Aaah vad härligt att åka utomlands!

 
Ingen bild

Dragariel

26 maj 2008 13:38

Ja, men säg inget till STorpyre! Jag tror inte hon läser här, och vi har bestämt oss att inget säga än sålänge, eftersom vi inget vet!

 
Ingen bild

Jenny

26 maj 2008 20:25

Nejdå säger inget :)

 
klara

klara

26 maj 2008 22:49

Gud vilken bra idé! Höstlovet, är det i Oktober? Mallis har ju en massa favoritställen, ligger relativt nära och kan bli riktigt ekonomiskt också när det gäller både boende och resa. Dessutom kan det bli härligt badväder runt jul till och med. Men det är klart, ett liite säkrare kort vill ni såklart ha om det var 18 år sen sist! Är det en vecka som gäller vill ni kanske inte sitta 25 timmar i ett flygplan heller. Goda Vänner till oss åkte till Azorerna och blev helt kära. Det kanske kan vara nåt? Typ fem-sex timmar härifrån. Det är en vacker ögrupp med fantastisk natur mitt ute i Atlanten (utanför Portugal). Det kan absolut vara värt att kolla upp http://www.azorerna.net/

http://klara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dragariel

27 maj 2008 07:58

Jaa, jag vet inte. Sitter mest och är förbannad över rese-agenturernas sätt att höja priserna just till höstlovet. En resa för fyra pers kan kosta tiotusen mer under höstlovsveckan, än veckan innan eller efter.
Så, just nu vet vi inte alls. Funderade en stund på några dagar i London, men alla customer reviews vi läst om tänkbara hotell pekar på "rude staff" eller "lousy breakfast" och båda känns ju viktiga... ;)

 
klara

klara

28 maj 2008 13:40

Det där är såå idiotiskt. De borde sänka priserna istället och göra det möjligt för alla Barn att åka när de är lediga grrr!
London är soft, det finns dessutom massor av grönområden och sköna platser att varva storstadspulsen med. Det som verkligen förvånade mig var att luften var så bra också, trodde det skulle vara syrgasmaskvarning med all trafik, men alla nya bilar bidrar faktiskt till att det är helt ok. Hoppas ni hittar en bra inkvartering. Känns som det kan kvitta med taskig frukost och usel personal...

http://klara.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

29 maj 2008 15:12

Det r inte möjligt att kanske åka veckan före eller efter höstlovet, då kanske det är billigare och en vecka brukar ju barnen kunna få vara lediga från skolan.

Hoppas ni i allafall kommer i väg någonstans, det är ju så roligt att resa.

Kram Åsa

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards