Direktlänk till inlägg 23 februari 2008

494. Jahaja...

Av Avataria - 23 februari 2008 12:34

Så visade det sig att pojkvännen har diarré. Så, nu är hotellet avbokat, mormor som skulle ha barnen måndag till torsdag är vidtalad om att vi måste skjuta upp resan (hon blev besviken, såklart, precis som barna) eftersom vi inte kan skicka ett par potentiellt magsjuka barn till dem. Tågbiljetten hade vi inte köpt återbetalningsskydd på, så de pengarna blir vi av med (men jag tänker jävlar i mig inte avboka så de kan behålla våra pengar och ändå sälja platserna på nytt) - bussbiljetten hem är också avbokad - men det var bara hundra kronor totalt, så det gör inte så mycket.


Så summa summarum: denna magsjuka kostar oss 400 kronor för tågbiljetter, 100 kronor för bussbiljetter, 200 kronor i bokningsavgift, samt eventuellt - 700 kronor för en natt på hotellet (coop - coop hotellpremie -  har ju som villkor att om man avbokar senare än två vardagar före så får man betala för ena natten, plus avbokningsavgiften). Så, i värsta fall fjortonhundra kronor för ingenting. Samt ev förlorad arbetsinkomst om jag själv blir sjuk...

 
 
Ingen bild

Nenne

23 februari 2008 17:19

Åh nej vad trååkigt! Jäkla magsjuka.. Än en gång sätter den käppar i hjulet för er. Tycker mest synd om dig & E som så sällan har chansen att göra något bara ni två. & mig såklart som sett fram emot att träffa kusinerna :) Jaja hoppas att ni klarar er! Kram

 
Ingen bild

Dragariel

23 februari 2008 20:48

Ja, fast kusinerna kommer på onsdag i stället om inte Storpyre blir sjuk, då.
Men, de dagarna vi får i så fall ska vi använda till att tapetsera Lillpyres rum. Tror vi.

 
coz

coz

24 februari 2008 07:22

Åh jag tycker det är fördjäkligt att
ni aldrig får vila.
Åsså allt planerande.
Men det är väl så när man har barn.
Allt möjligt kan hända.
Och händer.
Det var helt enkelt inte meningen denna gång.
Du vet.
Hej.
coz

http://fader-coz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards