Alla inlägg den 10 februari 2008

Av Avataria - 10 februari 2008 20:44

i arbetet här i köket idag.


Vi höll på att laga middag, maken å jag. Det skulle bli ugnsstekt kycklingfilé marinerad med vitlök och citron. Till bestämde vi oss för latköpe-påmmfrittar. Sen skulle det vara en sås också. Så då tänkte jag att eftersom jag inte har nån gurka så tar jag och fixar en sås med bara yoghurt, mycket vitlök å lite salt. Sagt å gjort - jag slängde ner matlagningsyoghurten i en skål, röck fram vitlökspressen ur lådan, klämde ner ett par vitlöksklyftor i pressen och klämde till. Och pang! Vitlökspressen gick av i gångjärnsfästet. Eftersom jag tog i för kung och fosterland smällde handtagen ihop. Rejält. Och mellan handtagen fanns en liten bit av en av mina magvolanger. I samma ögonblick lyckades också en liten sprut av vitlökssaft spruta upp - rakt i mitt öga. Så där jag stod jag, mitt på köksgolvet, höll mej om volangen (som nu ståtar med en rejäl blåröd svullnad), med tårarna sprutande från ena ögat....skrattandes så jag knappt kunde stå.


Och inte är det första gången jag gör nåt liknande. Fast förra gången var det en nötknäppare och nötflisor i ögat.


Och sen har maken mage(!) till att klämma i med: "Den vise lär av sina misstag..."


(Fast jag kan använda det i arbetsmiljö och säkerhets-kursen som exempel på situationer i arbetet där man arbetar med dåliga material alternativt borde se till att tänka över hur man använder verktygen man har till hands ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards