Alla inlägg under februari 2009

Av Avataria - 8 februari 2009 17:49

...Tom Waits, alltså, handlar så mycket om livets skuggsida, de trasiga, desillusionerade, de livströtta, de ständigt berusade...

Det är en sida av livet som jag så väl känner igen, en sida som känns hemtam, som jag i så hög grad kan identifiera mej med, tack vare min egen livshistoria. Och kärleken till de här människorna lyser så starkt igenom hans texter och hans musik...och den ger genklang i mej, påminner mej om min egen kärlek till alla trasiga...Det vemodiga i att minnas det som var, och som man saknar, som man kanske kastat bort på grund av stolthet, eller för att ruset drog starkare än kärleken...

Av Avataria - 8 februari 2009 17:35

Jag har fallit som en fura....efter att ha smådiggat i tjugofem år.

Av Avataria - 8 februari 2009 17:29

Vilken mästare! Rain dogs...

Av Avataria - 6 februari 2009 14:46

...när vuxna människor vid hemuppgifter inte skriver sina uppgifter själva utan kopierar rakt av, från Wikipedia eller andra internet-källor.

Vitsen med hemuppgifter är att man ska läsa och skriva sig till kunskap, inte träna på ctrl+c ctrl+v

Av Avataria - 5 februari 2009 21:02

...har fortfarande mellan 38° och 39°, varje dag. Var till doktorn igår och fick penicilin utskrivet, att hämta ut om febern inte lägger sig snart. Om den inte gått ner i morgon, så hämtar  vi ut den, så får hon börja...

Men nån Mollipect bryr vi oss inte om - slemlösande hostmedicin är bland det mest meningslösa kemikalier som finns att stoppa i sig...Det funkar lika bra att dricka lite extra vatten...


Pågår diskussioner på jobbet om vart vårens lilla studietripp kan tänkas bli - diskussioner om Gotland är aktuella, och det vore ju trevligt! Bara man hittar nåt trevligt att göra där också. De har visst ett väldigt bra SärVux där, som vore intressant att besöka....frågan är hur deras KomVux är.

Av Avataria - 1 februari 2009 21:21

Hon började hosta härom natten, har rejäl hosta, lite snuva och ont i huvet. Och 39° ikväll.

Och jag är fortfarande hängig med ont i halsen och huvudvärk...


Men, det får väl gå över - känns jobbigt att planera lektioner för eleverna hemifrån. Känns jobbigt att vara hemma sjuk, med sjuka barn, också. Bättre Älskling får ta hand om barn, så går jag till jobbet i morrn...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards