Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

691. Förbannade jävla cirkelresonemang...

Av Avataria - 24 januari 2009 15:23

...de för, landstingspolitikerna...


I en artikel i DN pratar man om hur man ska dra ner på personalen, halvera antalet patienter som kommer till akuten och läggs in....De ska vårdas inom primärvården, som saknar hälften av läkarbemanningen. Dessutom ska man minska antalet vårdrelaterade komplikationer som trycksår och infektioner - men anledningen till att de vårdrelaterade komplikationerna är så många som de är, är att man redan idag går på knäna vad gäller patienttryck och bemanning....kan de bli färre med än färre personal? För patienterna kommer att komma ändå...Här, i mitt landsting har man haft omkring sextio överbeläggningar i december-januari - det motsvarar tre vårdavdelning, som ska skötas utan att man ökar med motsvarande mängd personal...


Man ska också sluta göra kosmetiska ingrepp - de kosmetiska ingrepp man inte gjort på flera år...

Allt medan personalen ska sitta på akutmottagningen och visa bort människor...


Vart ska detta sluta?

 
 
elaina bjuder in till sig...

elaina bjuder in till sig...

24 januari 2009 19:00

Helt idiotiskt, att dom inte fattar att det blir ett Moment22 av det är bara för j@#£igt!
Nu tycker jag Du behöver muntras upp lite: VÄLKOMMEN på vernissage...
=o)

http://elaina.bloggagratis.se/2009/01/24/1318414-v

 
La famiglia

La famiglia

25 januari 2009 10:54

Jag säger som den gamle kulturministern Bengt Göransson. Det är skillnad på att som politiker företräda skattebetalarna och att företräda medborgarna.

http://hundblues.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards