Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Avataria - 23 oktober 2008 22:43

som komp för ett viktigt möte jag var med på förra veckan på min lediga fredag. Mina torsdagselever har apu, så då kunde jag ta komp. Har använt dagen till att försöka piggna till i min förkylning men det har inte gått nå bra. Så, i morgon ringer jag nog och sjukanmäler mig inför helgen - orkar inte jobba som sjuksköterska om jag mår så här.

I stället har det blivit lite sytt. Har sytt en väska åt mig själv för allra första gången i mitt liv. Jag brukar vara en katastrof vid symaskinen - den brukar darra av skräck när jag tar i den, dvs innan jag köpte mej en egen. Nu försöker jag i alla fall sy, och så här blev min väska (jag är otroooligt stolt över min första skapelse - den är inte sned som den ser ut på bilden utan alldeles regelbunden och jämn):





Sen har jag äntligen fått upp gardiner i mitt arbetsrum på skolan oxå. Så, här är mitt rum, där jag sitter och planerar, läser uppgifter och rättar om dagarna. I fönstret står ett par blommor (suckulenter, allt annat dör i min vård), tre kastanjer som jag fått av en vän ligger där också. Och två stenar - en slaggsten och ett gammalt fossil (tror vi). I högra fönstret sitter Buddha intill kastanjerna, och mitt fram finns en skifferplatta med ett ljus på. Ni som varit med på bloggen ett tag känner säkert igen ansiktet på väggen - det är en av mina masker jag gjorde i keramiken för några år sen. Den är där för att påminna mej om att alltid ha ett fokus på att bibehålla min stilla punkt inom mej. Den där jag andas och bara är.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards