Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Avataria - 5 oktober 2008 20:31

ägnats åt att sova i soffan. Vaknade i morse kl 6 med en huvudvärk som gick utanpå det mesta. Lillpyret snusade så högt att jag inte klarade att ligga kvar, tårarna rann. Gick upp och la mej i hennes säng i stället, men kunde inte ligga där heller, för hennes klocka tickade så högt, och det gjorde så ont att ligga ner. Så jag traskade ner och tog en Alvedon,  lutade ner mig i soffan med en ispåse under huvet. Kände när Alvedon-effekten kom och somnade strax därefter. Vaknade när maken kom nerför trappan vid 8-tiden, och mycket förvånad gastade till: Men ligger du här!?!


Sen har jag halvsovit i soffan större delen av dan, fram till 14-tiden då huvudvärken lugnat ner sig efter att jag bytt ut ispåsen mot en värmedyna. Men jag känner mej sjuk, bakfull, hängig till tusen även ikväll. Och i morgon börjar mina elever som jag ska ha tio timmar i veckan de närmaste nio veckorna, och jag skulle ägnat den här dagen åt att finslipa på det sista av planeringen. Det har inte blivit gjort, och jag orkar inte ikväll...

Återstår att välkomna dem med en ofärdig planering i morgon...

 ---

 För övrigt har jag ännu inte sett röken av min mobil...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards