Alla inlägg under september 2008

Av Avataria - 7 september 2008 20:09

stickprojekt. Har ju stickat strumpor i parti och minut (nåja...fyra par) på sistone. Ett par till Lillpyre, ett par till Sunkisseds lilla kille, två par till Sunkisseds ännu mindre lilla tjej (varav det minsta paret var för litet). Alla dessa i självrandande strumpgarn. Till Storpyre blev det ett par sockar i flätmönster i naturvitt Raggi (grovt raggsocksgarn) och ett par dito handledsvärmare (flätmönstrade). Nu har jag börjat på denna! I mjukaste mjuka Malabrigo lace, i en djup vacker kastanjebrun färg. Känns lite pilligt med så oerhört tunnt garn efter att ha stickat med Raggi ett tag...


Är inne i ett stickskov igen!

Av Avataria - 7 september 2008 14:23

...som är på Kreta med pojkvännen. Naturligtvis har hon återigen blivit sjuk på en utlandsresa. Den här gången är det en förkylning som slagit till.

Hon har otur, tjejjen. När hon åkte till Italien fick hon urinvägsinfektion, och kompisen fick först ansiktsförlamning och sen matförgiftning...

De hade planerat en tripp till Rethymnon i eftermiddag för att boka en utflykt till Elafonissi-stranden i morgon. Återstår att se hur det går...


Vi skulle höras i kväll.

Av Avataria - 6 september 2008 10:58

vägrar ta bort obduktionsbilderna på Max och Saga från sin sajt, med hänvisning till att "- Jag tycker inte att det är vår uppgift att bedöma om någonting är etiskt eller oetiskt eller vad andra människor vill lägga upp på nätet, säger sajtens pressansvarige Peter Sunde till TV4 Nyheterna.".


Därmed har de också visat vilket total brist på mänsklig förståelse, på medmänsklighet och hänsyn som pengar leder till. Sajten tjänar pengar på att människor i sin snaskiga nyfikenhet går in där och tittar på dessa små barn som utsatts för så grovt våld. För mig är det obegripligt att nån människa kan vara så lågt sinnad att man inte förstår vilka psykologiska konsekvenser det har för anhöriga att detta tillåts ske. Det är mej också fullständigt obegripligt att en sådan sajt, som äger noll och intet respekt för mänsklig värdighet kan tillåtas komma åt sådana dokument. Jag antar att domstolens dokument är att betrakta som offentlig handling där rättegången är över. Men sånt här, så känsligt material ska inte vara offentliga dokument. Människor med snaskiga, lågsinta motiv, som Pirate bay, ska inte kunna komma över dokumenten. Det ska också vara straffbart att publicera såna dokument.


Så, lys en bann över Pirate bay!

Av Avataria - 5 september 2008 14:46

fundera över varför Storpyret inte hört av sig efter landning. Kollade upp avgångstiden för flyget när jag kom hem - det hade kommit iväg 2½ timme försenat. Så, de har antagligen just landat.

Av Avataria - 5 september 2008 08:39

...och vinkat av Storpyre med pojkvän. De sitter i detta nu på ett plan till Kreta, för en veckas semester. Hon är stor nu, lillungen min.

Och jag känner mig inte ett dugg orolig. Hon är så vuxen nu att hon klarar av det.

Av Avataria - 3 september 2008 22:15

jag köpte på Comviqs hemsida har nu återkommit från reparatören, Mobilakuten. Men, tror ni den är hel...?


Samma problem som tidigare. Simkortet fungerar perfekt i min gamla mobbe - i den nya går det inte att få nån mottagning med nåt sim-kort alls.


Skit också!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards