Direktlänk till inlägg 7 juni 2008

587. Fått på mailen...

Av Avataria - 7 juni 2008 16:52

En ung kille från en by i Norra Norrland flyttade till Stockholm och
gick till ett stort köpcentrum för att söka jobb. Chefen för
köpcentret
undrar: 'Har du någon säljerfarenhet?' Killen svarar: 'Nååå,
jooo...
No ha ja jobba som säljare hemma i skogarna.' Eftersom chefen
tyckte killen verkade trevlig och framåt bestämde han sig för att
anställa honom. 'Du kan börja imorgon bitti' sa han till killen. 'Jag kommer
ner efter vi har stängt imorgon kväll och ser hur du har haft det på
din första dag.'

Killen hade en tung dag, men till slut var den till ända.
Efter stängningsdags kom så chefen ner som han lovat dagen innan.
'Hur många affärer gjorde du idag?' frågade chefen. Killen svarade: 'En.'
Då blev chefen lite fundersam och sade 'Bara en!? Våra försäljare
brukar normalt göra mellan 20 och 30 affärer på en dag. Hur mycket
pengar rörde sig affären om?' Killen svarade: ' 3 911 138 kr.' Chefen blev
mycket överraskad och sade: '3  911 138 kr!!! Vad sålde du då till
honom?' 'Killen svarade: 'Först såld ja en liten metkrok. Sedan såld ja
en mellanstor metkrok. Därefter såld ja en stor metkrok. Sen blev de
ett metspö. När ja sen fråga vars någescht han sku fiisk svara han att
han sku ååk ner till kusten. Då sa jag att han sku behööv en båt, så
vi gick ner till båtavdelningen. Jag såld han den stora Baylinern med
dubbla motorer. Sen visa det sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra
den stora båten, så ja to med han till bilavdelningen och såld honom
den där 4-hjulsdrivna Chevrolet Tahoen.'

Chefen, som nu var i chocktillstånd sade..
'Så du menar alltså att en kille kom in för att köpa
en metkrok och du lyckades sälja honom en båt och en bil???!!!' Då svarade
killen glatt:
'Nej, nej! Han kom in å sku kööp tamponger ti sin fru, och då
sa ja att han liik gärna kund ååk och fiisk, eftersom helgen ändå
va  förstörd.'

 
 
coz

coz

9 juni 2008 03:48

Sketa-bra Dragan!
Jag skrattade så att jag nästan gjorde på mig.
Mitt i natten!
Hej.
Mera sånt!
coz

http://fader-coz.bloggagratis.se

 
elaina

elaina

10 juni 2008 21:08

Hahaha!
Den va gôrbra: ska berätta den för alla mina Norrbottenskamrater...
=0)

http://www.elaina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alma

21 juni 2008 15:59

Bästa på länge! Har skickat runt den till alla jag känner!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards