Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

785. Uppsalatur som var tänkt idag...

Av Avataria - 22 maj 2009 22:50

...blev inte av - inte för att jag inte skulle ha orkat, utan för att maken kroknade, han blev sjuk helt enkelt. Dyngförkyld skulle man kunna kalla det.

I stället blev det en shoppingtripp till Stora Köptemplet i väst.


Diverse barnkläder till Lillpyret införskaffades:

Jeansjacka (jättesnygg på Lillpyret, så t.o.m maken tyckte det var ett bra köp fast hon egentligen inte behöver den!!!)

Swettisjacka (svart)

Ny bikini

gummistövlar

tre par strumpbyxor.


Vidare, till katterna:

12 kg kattsand

10 kg kattfoder (Royal canin maine coon-foder som har lite större kulor så katterna kommer ihåg att tugga på maten - minimerar tandsten!)

En sele så vi kan ta ut lilla Blicka


Vidare, till mej:

Hennapulver


Till storpyre:

Hårnålar till studentbalsfrisyren


Åsså en del mat.


I morgon ska vi dit igen, och antagligen köpa två stycken cyklar och servis i 24 delar (just nu har vi tre stycken udda-tallrikar att äta vår middag på. Ställer till en del problem när alla fyra äter middag, då får nån äta ur djuptallrik. Vi hade hittat en tillräckligt snygg servis med tillräckligt bra kvalitet, som vi bestämt oss för att köpa. Just nu säljer de den för "Fyra tallrikar för hundra." Så, våra tolv flata och tolv djupa borde gå på 600. Några assietter finns där inte vad jag kan minnas, men såna har vi av andra, bra sorter. Och finns där såna så blir det ytterligare 300 för tolv såna, så man har matchande :)

Vore kul om man nån gång ska bjuda på middag, att slippa skämmas över skavda, chippade uddatallrikar...


Förresten är tyllunderkjolen färdig (är sååå stolt över mej själv som sytt en tyllunderkjol fast jag inte kan sy!). Nu återstår bara att sy ihop skärpet, sätta på tryckknappar och montera fast rosetten. Sen är balstassen klar!

 
 
Ingen bild

Jenny

23 maj 2009 09:44

Roligt med shopping :)
Vad duktig du är att sy. Måste få se bilder från balen sedan!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards