Alla inlägg den 29 juni 2009

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tror att det kommer att dröja...)

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna och insekterna som surrar Jag har svårt för att vila och göra ingenting - det är inte vila för mej. När jag kör bil, ensam vilar jag. När jag promenerar med mp3:n i öronen, då vilar jag. Vilan hittar jag också i skapandet, i kontakten med naturen. Igår satt jag på min altan i skuggan, och njöt av värmen, samtidigt som jag stickade på mina muddar som jag ska värma handlederna med när det blir höst. Vila hittar jag också i slösurfande, i bloggskrivande (som har legat på is länge nu), när jag tecknar eller kladdar med keramiken (som jag gjort en låååång paus i) eller sysslar med handarbete. Nu ska jag vila i att klippa av en lång gammal jeanskjol och göra en volang av "avklippet". Modernisera den litegrann! Recyling!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards