Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

728. Fortsätter att vara hängig...

Av Avataria - 12 mars 2009 10:31

...har haft ett par dagar när jag mått bättre, och varit nästan bra, men nu mår jag skit igen. Fryser och svettas, har jätteont i halsen, känner mej sjuuuuk.

Nyss kom en elev och sa att han var tvungen att gå hem. Han hade ont i magen och mådde illa och hans barn hade nyss haft magsjuka.

Kunde han inte ha mailat mej?


Och spamkoden när jag loggade in var ursh. Känns talande.

 
 
Ingen bild

Jenny

12 mars 2009 14:55

Ja vilken jäkla sjukdomsvinter! Jag går & känner mig småhängig mest hela tiden. Pigg ett par dagar & sedan trött trött ont i kropp & hals. Usch usch!
Hoppas du kryar på dig snart

 
coz

coz

13 mars 2009 06:22

Du måste ju för ... ta dig tid och låta sjukdomarna läka ut ordentligt!
Men du bara rusar...
Vilket är viktigast-jobbet eler hälsan?
(I all välmening)
coz
Krya på Er nu!

http://fader-coz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dragariel

13 mars 2009 09:40

Tack, Coz. Jo, jag vet...
Men att vara hemma sjuk betyder att jag måste sitta och hitta på saker åt eleverna att göra när jag är borta, som i sin tur kommer att medföra merarbete när jag kommer tillbaks. Och det blir för mycket.
Då är det bättre att vara här, ta det lugnt på lektionerna, gå litegrann på sparlåga. Det är ju inte så att jag kör mitt vanliga rejs, direkt.

 
Ingen bild

Dragariel

13 mars 2009 09:43

Tack, söstra mi!
Jag tror att vi behöver sol och vår nu...
Med barn i lite kläder (läs: ingen vinteroverall) som dräller omkring i gräset.
Sovmorgon, sova hela natten osv. Du har ju en bebis och en tvååring - då är det inte lätt att orka med att vara pigg.
Du sköter väl om dej, så att du inte övertränar när du är hängig?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards