Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Avataria - 6 mars 2009 23:14

Elaina! 


1)Tre platser där jag har bott: 

Bockstan

Drakstan

Paltkomans urhem



2)Tre favoritutflyktsmål:

Uppsala

Stockholm

Skogen



3)Tre ställen jag besökt:

Rosenbad

Paltzerian i Öjebyn

Pippi-långstrump-lekstället på Gotland, långt innan det var känt, dvs 1971.


4)Tre platser där jag helst skulle vilja vara just nu:

I sängen

Under täcket

På kudden



5)Tre ställen jag är glad att jag INTE befinner/befunnit mig på/i:

Gazaremsan

Kongo-Kinshasa

Bagdad


6)Tre av världens mest onödiga uppfinningar:

Toalettstolar som blåser rumpan torr

Sån däringa sändarmoj som kan sända till bilstereon från MP3-spelarn via radionätet

Raffinerat socker



7)Tre yrken jag funderade på under skoltiden:

Arkeolog

Lärare

Sång- och dansartist (är en jävel på att sjunga och dansar förjävligt)


8)Tre jobb jag haft/har i mitt liv:

Städjobb på dagis

Telefonväxel på bostadsförmedlingen

Distriktssköterska



9)Tre yrken jag skulle vilja prova på:

Arkeolog

Skådespelare/sångerska

Författare



10)Tre märkliga människor jag mött:

En person som berättar underbara sagor och sägner, ser ut som ett troll och är ett sant original.

En mångmiljonär som bodde i en koja i skogen, och använde sin förmögenhet till att köpa billigt renat.

Mej själv.



11)Tre män jag skulle kunna tänka mig vara gift med:

Martin Stenmark - för att få sjunga tillsammans och få titta på (thats all)

Tom Waits - för att få sjunga tillsammans, och fundera och drömma ihop med

Morgan Freeman - för hans gränslösa lugn, hans oerhörda integritet, hans vänliga utstrålning




12)Tre musikgrupper/artister jag gillar:

Tom Waits

Mike Oldfield

Nåid



13)Tre böcker jag rekommenderar:

Nu vill jag sjunga dig milda sånger - Linda Olsson

Guernseys litteratur- och potatisskalpajssällskap - Mary Ann Shaffer

Pilgrimsresan - Paulo Coelho



14)Tre serier jag gillar att se på TV:

Greys anatomy

Det okända

Wild kids



15)Tre favoriträtter:

Pitepalt

Tjälknöl

Penne all'arrabiata


16)Tre saker jag hoppas på/önskar inför framtiden:

Friska och lyckliga barn 

Fast tjänst som lärare

Magisterutbildning och därefter forskarutbildning

(för maken önskar jag ett arbete...)



OCH

17) Om jag bara fick önska mig en enda sak så vore det:

Att bli så gammal att jag hinner uppleva att mina friska, lyckliga och glada barn får både barn och barnbarn...så jag hinner älska de barnen också.



Och läser nån annan denna utmaning, så varsågod att anta den! Länka bara hit, och lägg en kommentar så jag får läsa den!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards