Direktlänk till inlägg 12 december 2008

667. Uppdatering...

Av Avataria - 12 december 2008 15:55

Jag är bloggtrött, har inte mycket att säga. Tänker desto mer.


Ska jobba heltid nästa termin, och min ordinarie arbetsgivare kräver att jag säger upp mig, eftersom man har rätt att få tjänstledigt för att pröva annat arbete under sex månader, jag har fått ett år och har inte för avsikt att komma tillbaka. Nånsin. Så, nästa vecka ska jag ge mej iväg in och skriva under uppsägningspappren, och bjuda mina arbetskamratar på fika. Sen är det ajöss och goodbye!

Så...skulle jag sen inte få förlängt på skolan, efter vårterminen så blir jag arbetslös...men det håller nog inte i sig så länge, i så fall. Jag menar - en erfaren sjuksköterska, med distriktssköterskeutbildning och lärarutbildning...det borde inte vara särskilt svårt att få jobb!


Från det ena till det andra så är jag så ohyggligt trött på mat. Jag är trött på att äta. Vill inte ha mat. Vill inte äta. Tycker det mesta är ofrestande, även om jag vet att det är gott. Vill inte laga mat heller. Jag är faktiskt inte ens sugen på att fika, ens gofika. Vill inte ha. Det känns tråkigt. Inte vill jag titta på film heller. Och inte följa serier - jag har följt ER sen starten, men nu har jag inte sett ett enda avsnitt. Har gillat Ugly Betty, men nu är jag trött på den. Jag är nästan trött på Greys Anatomy också, som är en stark favorit. Det enda som lockar mej på tv:n är vetenskapsprogram och kunskapskanalen.


Jag längtar efter att sitta i en stuga i skogen och kontemplera, dricka lite thé med honung och äta skorpor med ost och körsbärsmarmelad, läsa en bok och lyssna lite på min batteridrivna radio till skenet av en öppen eld. Krypa ner i sängen mellan vita linnelakan, och ha det mörkt, och lyssna på nattens ljud. Lugn och ro.


Älskar snön som kommer, det blir tyst, vitt, vackert.

 
 
La famiglia

La famiglia

12 december 2008 22:33

Blir bara lite nyfiken, vad är gofika för dig?

http://hundblues.blogspot.com

 
Ingen bild

Dragariel

13 december 2008 15:46

Gofika...mm...till exempel äppelpaj med vaniljsås, bakelser, kladdkaka med grädde...osv. Nåt mer "rikt" än en vanlig kanelbulle...

 
La famiglia

La famiglia

15 december 2008 00:05

Ok, alltså en fika med något riktigt gott till. Själv har jag ingen klar definition. Jag har bara hört ordet i PC-spelet Mulle Meck bygger båtar. Där frågar någon Mulle om han vill ha lite kaffe, varpå han svarar "´n gofika säger man inte nej till." Jag tycker ordet är väldigt bra, men som sagt, jag vet inte riktigt vad det betyder. Jag använder det mest i betydelsen mysig fika, dvs en fika då allt stämmer: tidpunkten, kaffebrödet, platsen, sällskapet, sinnesstämningen, etc. Vad har du fått ordet ifrån?

http://hundblues.blogspot.com

 
coz

coz

15 december 2008 07:12

Eftersom jag läst mycket upplärande böcker i alla möjliga ämnen-analyserar jag dina texter-bara-genom attläsa mellan raderna.
Big bang soon?
coz

http://fader-coz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dragariel

15 december 2008 08:39

Mjä, Coz...jag tror inte på nån big bang i det här läget. Tvärtom så känns det som om jag tillfrisknar, i och med att jag inte upplever behov av ångestdämpning genom mat, behov av bedövning genom tv...utan mitt behov just nu är nog mest att leva livet naken, tror jag. Utan ångestdämpning eller bedövning. Jag befinner mej mer nära livspulsen nu än på oerhört lång tid.

 
Ingen bild

Dragariel

15 december 2008 08:40

La! Gofika är nog norrländskt, tror jag. Som jag.

 
coz

coz

15 december 2008 10:08

Du har nog rätt.
Men varför har du behövt dämpa ångesten?
Något har varit jättefel eller?
Duktiga flickan har landat månne?
coz

http://fader-coz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dragariel

15 december 2008 11:10

Åh, lebensangst kanske? Jag menar - det är ju normalt att leva med ett visst mått av ångest - jag tror att alla människor gör det i mer eller mindre grad. Och i takt med att jag växer som människa, i takt med att jag vågar stå för mej själv så minskar mitt behov av att inte behöva möta ångesten, förstår du?
Jag vågar stå mitt i min ångest, vågar låta den skölja över mej...jag vet att den är ett friskt uttryck för vad det innebär att leva i ovisshet, som vi människor alltid gör. Att möta sin egen inre förvirring är oerhört ångestskapande, och i takt med att jag reder ut min förvirring och kan övergå i något slags klarhet så minskar ångestens grepp om mej...

 
coz

coz

15 december 2008 12:36

Ymmärrän!
coz

http://fader-coz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

klara

16 december 2008 14:52

Gofika hehe det är norrländskt det som vi =) och jag kan verkligen hejhjärtat absolutrekommendera landet med meditation och tystnad och eld och de där lakanen du längtar efter. Jag fick nytt liv i höstas när jag lämnade Rat City (Stockholm vs) och fick den här naturliga livskvalitén. Men jag fick en liten sorg också för min gamla Birmakatt fick spel och gick vilse i det här stora huset så jag fick lämna honom hos döttrarna i våningen mitt i smeten och nu sover han och kurrar och är hur lugn som helst däruppe under takåsarna. Jag funderar på en kattunge...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards