Direktlänk till inlägg 18 april 2007

5. Tack marie! Du vet att jag inte kan låta bli, eller hur...

Av Avataria - 18 april 2007 14:12

Tio första

Första bästa kompis:Jan, som bodde granne med mig...Han ville inte leka med mig när han fyllt sex år, för då var han stor och kunde inte leka med tjejer längre...

Första bil: Har inte haft nån egen bil, men första bil jag kört som hört till oss är vår gröna Esmeralda, en Citroën XM.

Första kärlek: Första svärmeri var Magnus som gick i Kyrkans barntimmar med mig. Första stora kärlek var Dag som var min pojkvän i nästan tre år.

Första husdjur: Pia och Tjatte, två undulater.

Första semester: Utan föräldrar? Italien med min bästis...

Första jobb: Lektant i lekparken, sexton år.

Första köpta skiva: Patti Smith, Easter

Första riktiga kärlek: Se första kärlek!
Första piercing: Hål i öronen bara

Första konsert: Åh, jag har knappt gått på konsert i mitt liv. Men det var visst ett band som hette Rekyl som gjorde en låt som hette Förlorad generation...underbar låt!


Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Lättöl igår. Annars rött vin i lördags.

Senaste bilfärd: Dagis igår

Senaste filmen du såg: Vet inte....

Senaste ringda telefonsamtal: Antagningen ang mina meriter hos dem

Senaste bubbelbadet: Senaste badbubblor nåt år sen, senaste bubbelpoolen nån månad sen

Senaste spelade cd: Antagligen nåt med Pink Floyd

Senaste kyss: igår kväll

Senaste gången du grät: Igår när jag lyssnade på För kärlekens skull med Helen Sjöholm och tänkte på vilken underbar Stor Dotter jag har, och hur jag älskar henne.

Senaste måltiden: Omelett med rökt kalkon, tomat och keso


Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej

Blivit arresterad: Nej

Blivit kär vid första ögonkastet: Nej

Fastnat med blicken i någons urringning: Ständigt

Fått ditt hjärta krossat: Ja, en gång

Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej

Haft ett one night stand: Ett?

Busringt till någon: Ja



Sex saker du gjort idag

1. Suttit framför datorn och försökt skriva om makt

2.Tittat på 2 avsnitt av ER, inspelade

3. Lagat lunch

4. Ringt antagningen

5. Duschat

6. Bryggt kaffe


Fem favoritsaker utan rangordning

1. Min Mp3-spelare

2. Min mobil

3. MIna egenhändigt tillverkade keramikpryttlar

4.Bilen

5. Mina böcker 


 

Fyra personer du kan berätta allt för


Ingen


Tre val

Blått eller rött? Rött (svart?)

Sommar eller vinter? Sommar

Choklad eller chips? Choklad



Två saker att göra innan du dör (och det vill man ju tänka på redan, NOT!)

1. Se mina barn lyckliga med sina resp partners, arbeten, liv

2. Skämma bort barnbarn *längtar*



En sak du ångrar

Att jag låtit så mycket tid rinna iväg innan jag förverkligat mina drömmar

  

Tre personer jag utmanar:

Återkommer på den! Eller förresten! Den som läser detta och ännu inte utmanats är nu officiellt utmanad!

 
 
Ingen bild

marie

18 april 2007 14:34

*ler* så jag får snart uppsöka akuten så de får sy ihop min nacke igen! Min sambo blir inte glad nu när jag ser halv ut! Fast han blir glad när jag är glad!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards